Afsluiting
👋 Afsluiting: Dit is Nog Maar het Begin!
In deze afsluitende video bedanken we jou als student voor het volgen van deze uitgebreide e-learning over AI in het onderwijs.
Reflectie op de E-learning 💡
- Ongeveer 7 uur aan videomateriaal
- Vele praktische oefeningen en voorbeelden
- Een stevige basis voor AI-gebruik in je studie
Belangrijke Boodschap 🚀
- Dit is slechts het begin van je AI-reis
- Nu begint het echte werk: toepassen in de praktijk
- Van theorie naar dagelijks gebruik
Verzoek ⚡
- Deel gerust je ervaring in de comments
- Feedback is waardevol voor verdere verbetering
- Een kort bedankje wordt gewaardeerd
Bedankt voor je aandacht en inzet – veel succes met het toepassen van AI in je studie!

46 Comments
Hoi Tom,
Super mooie e-learning. Ik heb hem met plezier doorlopen.
We gaan er zeker gebruik van maken op het Ter AA. Ik heb hem nu eerst onder de aandacht gebracht van de docenten. Komende periode gaan we hem ook inzetten bij onze studenten.
Heel fijn en goed dat je dit gemaakt hebt. Zo iets, zo compleet en volledig was er nog niet. We waren zelf al van alles bij elkaar aan het verzamelen, maar nu hebben we met deze e-learning een mooi stukje lesmateriaal.
Dus mede namens mijn collega’s en studenten alvast hartelijk dank voor je tijd en inzet voor het maken ervan!
Geweldig Marcel! Dank voor je mooie woorden 🙏
Beste Tom,
Dit is een mooi gratis cadeau voor het onderwijs: voor collega’s, studenten en ik verwacht ook dat het voor (bovenbouw-)leerlingen in VO te volgen is. Het is mooi didactisch opgebouwd. Ik ga mijn leerlingen doorverwijzen naar jouw site. Dank je wel voor al inzet!!
Hey Tom,
Mijn complimenten voor deze fantastische e-learning!
Vanaf het begin luister ik al naar jullie podcast AI-tussenuurtje. Toen ik je eens hoorde vertellen over de e-learning, verwachtte ik iets kleins en beknopts. Maar ik ben echt verrast door hoe bruikbaar, goed opgezet en uitgebreid deze e-learning is! En dat alles ook nog eens helemaal gratis. GEWELDIG!
Dank je wel voor alle tijd en moeite die je hierin hebt gestoken om dit voor iedereen toegankelijk te maken. Echt topwerk!
Hallo Tom,
Mijn complimenten voor het opzetten van deze e-learning. Voor studenten, maar zeker ook hun docenten een goede stap in het actief gebruiken van AI in het onderwijs: “Niet bang zijn, gewoon doen!”
Ha Tom,
geweldig om te zien hoe je dit allemaal opgezet hebt om wat Ai-geletterdheid aan te bieden aan onze volgende generatie. ik heb met veel plezier de module gevolgd en ook zeker wat geleerd. ik geef het door aan mijn studenten. ga zo door.
GoedeMorgen Tom,
Hartelijk dank voor het samenstelllen
en vrij beschikbaar maken van deze E-Learning.
🙏 🙏 🙏
🚀 Hey Tom, dank voor deze topcursus!
Ik luister het AI-uurtje altijd in de auto en pas de tips meteen toe in de praktijk. 🎧💡 Hoewel ik geen student ben, maar jaren docent was en nu als senior adviseur onderwijs & ICT werk, haal ik hier enorm veel uit!
🔥 Aanrader voor docenten, leerlingen en iedereen in het onderwijs die AI slim wil inzetten. 🎓🤖
Bedankt voor de waardevolle inzichten! 🙌
Mooi in elkaar gezet! Duidelijk en toepasbaar. Erg waardevol om te gebruiken en daarmee de eerste stappen te zetten in het goed gebruiken van AI! Dank voor het delen en je tijd die je er in hebt gestoken.
“Ik behoorde tot de groep die AI grotendeels negeerde, maar deze e-learning heeft mij overtuigd van het tegendeel. De inhoud was goed gestructureerd en onderbouwd, waardoor ik nu de noodzaak en mogelijkheden van AI veel beter begrijp. Complimenten voor de heldere uitleg!”
Goedemiddag Tom,
Hartelijk dank voor het maken en ter beschikking stellen van deze super e-learning. Heb er bijzonder veel van geleerd. Dat geldt trouwens ook voor jullie podcast. Ga hiermee door.
Hartelijke groet,
Albert Mulder
Onderwijsontwikkelaar
Beste Tom,
Bedankt voor het maken van deze AI lessen.
Veel respect vanuit mijn kant, de manier waarop en hoe het is samengesteld.Zeker een aanrader die ik mee zal geven aan mijn directe omgeving.
Met vriendelijke groet,
Bert
Hi Tom,
Bedankt voor deze zinvolle lessen. Nu ben ik klaar om mijn AP succesvol te doorlopen!
tot snel 😉
– JB
Heel erg bedankt voor deze e-learning. Ik heb hem op Linkedin gedeeld. Ik ga er ook mijn studenten op wijzen. Heel compleet en toegankelijk, deze cursus, ik heb het met plezier doorlopen en al het e.e.a. uitgetest. Wel lastig dat het vooral de betaalde accounts zijn waar je écht veel mee kan, en dat loopt nogal flink op. Of wordt dit gefaciliteerd door jouw werkgever? Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik ga je podcast luisteren!
Beste Tom,
Super leuke en leerzame cursus die je goed hebt gericht op een brede doelgroep! Ik ga zeker gebruik maken van de informatie die je met ons hebt gedeeld zoals het prompten, het gebruik maken van de AI als een tutor enzovoort. Heel waardevol en ik ga het zeker niet negeren maar omarmen. Heel erg bedankt voor de cursus en ik ben benieuwd hoe ik hierin ga groeien, maar natuurlijk ook wat we van jou allemaal nog kunnen verwachten!
Met vriendelijke groeten,
Armin Purisic
Dag Tom,
Hartelijk dank voor deze e-learning. Ik kwam erop via jullie podcast die ik ook met veel belangstelling volg.
Zelf ben ik als leerkracht werkzaam in het basisonderwijs, maar ik heb weer veel nieuwe inzichten en ideeën opgedaan.
Heel veel succes met je verdere werk! en nogmaals: BEDANKT.
Beste Tom,
Hartelijk dank voor de uitstekende e-learning cursus over AI in het onderwijs. De duidelijke opbouw en de praktische toepassingen maken de cursus zeer waardevol voor zowel docenten als studenten. Ik ben onder de indruk van de veelzijdigheid van de behandelde onderwerpen en de hands-on aanpak die je hebt gebruikt.
En dat gratis aanbieden is een fantastische bijdrage aan het onderwijs. Ik ben ervan overtuigd dat deze cursus velen zal helpen om AI effectiever te gebruiken in hun werk en studie.
Nogmaals dank voor je inzet en bijdrage!
Met vriendelijke groet,
Willy Cuypers
Ik heb al een hele tijd enorme wheelspin, maar nu heb ik eindelijk wat tractie. Eerste GPT om toetsvragen te maken, heb ik gemaakt en de resultaten zijn aardig. Super nuttig dus ik heb het gevoel, dat ik nu eindelijk ergens mee begonnen ben.
ha Tom,
Top e-learning, duidelijk en to- the-point. Ben zelf docent en het het cursusmateriaal is super opgezet. Wat mij betreft de grootste tech revolutie van dit millennium. Zoals je aangeeft is het nog teveel onderbelicht in onderwijsland, het bedrijfsleven en de media. Laten we het omarmen en fijn dat je onze ogen hiervoor opent.
groet, Gijs
Beste Tom,
Met veel plezier heb ik deze cursus doorlopen. Wat een werk voor jou en ook voor ons ;)! maar wat een energie krijg ik ervan.
Ha Tom,
Heel erg bedankt voor deze e-learning. Je hebt het allemaal goed op een rijtje gezet en het was nog erg leuk ook om het te volgen!
Bedankt!
Jos
Beste Tom, dankjewel voor dit prachtige product. Albeda heeft met Ditravet ook modules ontwikkeld voor studenten, docenten en leidinggevenden. https://ditravet.infoproject.eu/education-toolkit/. Ken je het platform Community edusources? https://community-edusources.pleio.nl/ We hebben een groep waar we openleermateriaal met elkaar delen. Wil je het daar ook met ons delen? Alvast dank en groet, Wim Siemann
Super dat je je hele kerstvakantie hebt besteed aan het maken van deze e-learning en dat je deze dan ook nog eens gratis ter beschikking stelt. Mijn feedback per les heb je via WhatsApp al gehad.
De AI-geletterheid van de deelnemers is hier ongetwijfeld enorm mee omhoog gegaan. Dus niet bang zijn, bewust doen, zou ik willen zeggen
Beste Tom,
Hartstikke bedankt voor het maken en gratis beschikbar maken van deze hele conplete en duidelijk e-learning voor studenten! Wij waren op zoek naar hoe we onze collega’s en studenten het beste AI-geletterd kunnen maken. En dat hebben we nu gevonden!
Ien
Deze e-learning over AI op aivoorstudenten.nl heeft me enorm geholpen om beter te begrijpen hoe ik AI kan toepassen. Vooral de uitleg over prompting en GPT’s vond ik super waardevol. Het heeft me inzicht gegeven in de eindeloze mogelijkheden van AI, en ik ben er zeker van dat ik deze kennis in de praktijk ga gebruiken! 🙌
Ik heb Tom Naberink in begin 2023 als docent gehad tijdens de minor Voetbalbusiness en ben hem sindsdien blijven volgen op LinkedIn. Zo kwam ik terecht op deze e-learning, en daar ben ik erg blij mee! Dank voor de waardevolle kennis, Tom! 👏
Hoi Tom,
Heel erg bedankt voor deze gratis e-learning over AI. Ik vond het superinteressant en heb er veel van opgestoken! De uitleg was duidelijk en het heeft me echt geïnspireerd om verder met AI aan de slag te gaan.
Echt tof dat je deze kennis deelt, dus nogmaals bedankt!
Beste Tom,
Ik luisterde jouw (jullie) podcast al een tijdje en besloot half januari ook te beginnen met deze E-learning.
Als Sportkunde collega (Inholland) heb ik deze cursus uiteraard ook bij mijn studenten aangeraden. Ik merk enige koudwatervrees, vooral vanwege de hoeveelheid tijd die ze ermee kwijt zijn. Dat houdt me uiteraard niet tegen om het ze gedoseerd (gedoceerd 🙂 ) in kleine stukken te presenteren.
Dank voor het helpen een slag te maken en het wondere AI-veld te betreden; ik voel me een stuk competenter dan aan het begin van het jaar!
Hallo Tom,
Wat een krachtige E-learning! Helder, to-the-point en boordevol waardevolle tips waar studenten écht iets aan hebben. Ook als leerkracht en schoolleider heb ik er met plezier naar gekeken en interessante inzichten opgedaan. Dank daarvoor!
Ik kan me voorstellen dat niet alle instellingen meteen staan te juichen bij jouw uitgebreide tutorial over het schrijven van een scriptie met behulp van AI. Maar juist daarom is dit zo waardevol. Je laat feilloos zien waar het schuurt en onderstreept dat we als onderwijssector nú in beweging moeten komen. De ontwikkeling raast voorbij. Wie nu nog twijfelt, mist de boot en dit is niet zomaar een boot, het is een speedboot.
Ik hoor je wel weer bij het tussenuurtje!
Hartelijke groet,
Thijs
Hallo Tom,
Wat een waardevolle e-learning — helder, to the point en zonder overbodige poespas. Als student heb ik er echt veel aan gehad. Ik heb leuke nieuwe inzichten opgedaan, interessante AI-tools leren kennen en ben zelfs een paar van de aanbevolen kanalen gaan volgen!
Nogmaals dank voor alle tijd en moeite die je erin hebt gestoken. Het is absoluut iets wat bijdraagt aan het effectief inzetten van moderne ICT-middelen.
Groetjes,
Wessel
Tom dankjewel. Ik ben blij dat jij het toegankelijk hebt gemaakt om snel te leren over Alle belangrijkste elementen rond AI. De dingen die ik nu al doe met AI laten bijna alle collega’s verbaasd achter en sta nu al bekend als de AI expert op de VO school waar ik les geef. Als ik ze aangeef dat ze op 1 studiedag hetzelfde niveau makkelijk moeten kunnen bereiken kijken ze me in ongeloof aan, dus zeer bedankt!
Hi Tom,
Enorm bedankt voor het in elkaar zetten van deze e-learning. De informatie die je geeft is fantastisch!
Na het afronden van de e-learning heb ik een goed gevoel over het (efficient en correct) gebruiken van AI in de toekomst van mijn opleiding.
Groetjes,
Nick
Dank je wel Tom! Heel waardevol; ik ga nu oefenen met de AI tools!
Hé Tom,
Ik volgde een workshop van je die je hield voor IVIO op onze jaarlijkse docentendag. Dit maakte indruk. Sindsdien volg ik welke week het AI-tussenuurtje. Via de podcast, waarvan ons bedrijf enkele afleveringen sponsorde, kwam ik bij deze e-learning terecht. Ik ben 65 jaar, gebruik AI dagelijks, ook in mijn vrijwilligerswerk; taallessen geven aan vluchtelingen. Ik verbaas me over het feit dat veel jongeren er nog niets mee doen en wijs ze dan op deze gratis (dankjewel) e-learning en jullie podcast. Want vooral de jeugd MOET hiermee aan de slag.
Groetjes,
Joke
dankjewel! super waardevol!
Hey Tom,
Ik heb deze E-learning als erg waardevol beschouwd. Erg bedankt hiervoor !
Tom,
Ik ben onder de indruk van je drive om zoveel mogelijk mensen AI geletterd te krijgen. Dat je dit allemaal hebt gemaakt en er geen geld voor vraagt heb ik diep respect voor! Types zoals jij maken echt verschil in onderwijsland. Bedankt!
Hallo Tom,
Met een vrij aardige prompt heb ik een tekst gemaakt als bedankje voor deze E-learning. Mijn hobby’s, mijn leven en mijn toekomstplannen zijn erin meegenomen. Ik kan het hier natuurlijk allemaal zelf nog verwoorden. Maar onderstaande tekst zegt denk ik genoeg!
Tom, ik dacht: mijn leven zit al vol,
baan, gezin, chaos – de agenda propvol.
En straks komt er nog iets bij, jawel heus:
een lerarenopleiding natuurkunde, behoorlijk reus.
Maar toen verscheen jouw cursus, strak en klaar,
en ik dacht: ach, wat is er nog een avondje AI-kennis bij elkaar?
Ik speelde al wat met ChatGPT, een leuk idee,
maar eigenlijk was het soep eten… met een vork, oh wee.
Jij gaf me de lepel, het kookboek, de chef erbij,
ineens werd AI een slimme studiemaat voor mij.
Je liet zien dat AI niet enkel tijd kan vreten,
maar juist helpt om slimmer te werken en meer te weten.
Dus dank je, Tom, voor al je tijd en jouw geduld,
voor kennis die je gul en helder hebt onthuld.
Ik deel je cursus graag, dat zeg ik niet te zacht,
want wat jij hebt gebouwd verdient applaus, dag en nacht!
Ha Tom,
Wat een ontzettend fijne, leerzame en duidelijk opgebouwde e-learning! De inhoud is zeer bruikbaar en het is geweldig dat je op zo’n toegankelijke manier je kennis deelt. Ik kijk ernaar uit om hiermee aan de slag te gaan en mijn cursisten in de volwasseneneducatie (NT1 en NT2) te inspireren!
Je bent echt topper!
Zeer leerzaam en leuk om naar te luisteren door je enthousiasme!!
Ha Tom,
Bedankt voor het geven van deze E-learning. Ik ben hier als docent mee begonnen en ga nu verder met het zorgen dat mijn leerlingen maar ook mijn organisatie meer AI geletterd wordt.
Hey Tom,
Bedankt voor alle info! Ik ben docent, maar heb eerst deze serie voor studenten met veel plezier gevolgd. Nu starten met AI voor docenten. Als moeder heb ik mijn pubers aangeraden deze online cursus te doen. De oudste gaat starten op de uni. Hij gaf deze week aan dat hij het hoorcollege niet meer kon volgen. Ik heb hem aangeraden om te vragen aan de docent om het op te nemen en daarna een samenvatting te laten maken door AI……. Blijkbaar heeft hij nog niet de hele serie gevolgd.
Een knappe e-learning cursus over AI gebruik. Op korte tijd heb ik veel bijgeleerd. Bedankt!
Met veel plezier deze e-learning gedaan. Ook al ben ik geen student meer. Ik heb er erg veel aan gehad en gebruik nu ChatGPT op een heel andere manier. De goede manier mens-robot-mens.
Zou mooi zijn wanneer er een update komt met nieuwe inzichten etc
Hoi Tom,
In twee en een halve dag heb ik deze e-learning afgerond. Superinteressant!! Ik weet nu hoe ik AI in kan zetten in mijn werkveld, en ga er maar van uit dat ik deze e-learning ga promoten bij de leerlingen in mijn workshops. Ook al doe ik bijna alleen maar fijne analoge vaardigheden.
Succes verder!
Hey Tom,
Dankjewel voor het maken van de e-learning. Ik ben bij jou terecht gekomen via mijn docent. En ik ben hier super blij mee. Ik heb er ongeveer 4 weken over gedaan omdat ik echt alles wilde doen en snappen. Ik heb zoveel nieuwe tools geleerd echt geweldig. Ik zal nu een essay moeten schrijven dat volledig zal gaan zoals ik van jou heb geleerd. Dankjewel voor de afgelopen weken.
Hallo Tom,
Bij deze alsnog mijn waardering voor het ontwikkelen en beschikbaar stellen van deze fijne e‑learning.
Wanneer je door de bomen het bos niet meer ziet, biedt deze module een uitstekend vertrekpunt om je verder in het onderwerp te verdiepen, of op z’n minst enthousiast te maken.
Nogmaals dank, mij heeft het in ieder geval al mooi op weg geholpen!
Groetjes en “keep up the good work”!